یک فروند آدم معمولـی

کلوزآپ من دیدنی نیست * مرا از همان دورترهاتماشاکنید
مشخصات بلاگ
یک فروند آدم معمولـی

عشق خطای آشکار فرد در تمایز یک آدم عادی
ازدیگر آدم های عادی است .

+من ادامه ی اینجام --- ( commoner.blogfa.com )

بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
چهارشنبه, ۴ آذر ۱۳۹۴، ۰۲:۳۱ ق.ظ

صدیا دویست سال بعد

آدما وقتی به مرگ فکر می کنن مهربون تر میشن و خیلی چیزا در نظرشون بی اهمیت و کوچیک میاد حتی خیلی چیزایی که تو زندگیشون براش مبارزه کردن !

شاید به خاطر همینه که ما در روایات و آیاتمون داریم که پیوسته به یاد مرگ باشید .
چیزی غم انگیز اما گریزناپذیره . حتی اگه بهش لقب تولد دیگر رو بدیم بازم چیزی از بار غمش کم نمیکنه .
اوج تراژدی ماجرا اونجایی هست که تو هرچه قدرم آدم بزرگ و معروف و مشهور و خوب و مهربونی هم باشی وقتی بمیری بازم هر صبح سروقتش خورشید طلوع می کنه و درخت شکوفه میده و با غروب خورشید ستاره ها پیداشون میشه وکلا زندگی جاریه چه باشی و چه نباشی ! و تقریبا صد یا دویست سال بعد از مرگت نه همسری و نه بچه ایو دوستی  هست که یادت کنه و عکساتو به بقیه نشون بده یا برات فاتحه ای بخونه . انگار که اصلا نبودی !
صد یا دویست سال دیگه هیچ کدوم از کسایی که میشناختیشون و میشناختنت زنده نیستن انگار که یه نسل جدیدی اومده که هیچ خبری از تو و گذشته نداره 

همون صفحه های اول کتاب " سه شنبه ها با موری " اثر "میچ آلبوم " ، اون زمانی که موری تازه از مطب پزشک بیرون اومده و پزشک بهش گفته مبتلا به بیماری ALS هست و به همین زودی ها میمیره از زبان موری که یه استاد برجسته ی دانشگاه بود می نویسه :

نباید دنیا متوقف شود ؟ آن ها نمی دانند چه بلایی به سرم آمده ؟
اما دنیا نه تنها متوقف نشده بودبلکه ابدا کوچک ترین توجهی هم نداشت .

این یعنی وجود من در جهان هستی به قدری کوچیکه که بود و نبودم هیچ خللی در روند دنیا ایجاد نمی کنه جز این که نزدیکانم رو ماه ها یا سال ها اندوهناک می کنه فقط دلم می خواد زودتر از همه ی عزیزانم و با لبی خندان و هدیه ای خندان به جهان و روحی آسوده بمیرم .

شاید از سرطان بمیرم مثلا معده ! اما بیشتر از همه دوست دارم ضربه ی مغزی بشم در راه دفاع از کشورم تا اعضای بدنم اهدا بشه و زندگی بخش باشه نمی دونم کی و کجا و چه زمانی می میرم فقط دوست دارم که این جوری بمیرم !

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۰۴
بـلقـیس خـانـ ـوم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی